Teknoloji

Geleceğin Pazarlama Trendi; Sanal ve Artırılmış Gerçeklik

Sanal ve artırılmış gerçeklik gözlükleri ile pazarlama faaliyetleri her geçen gün artarken, bu trendi yakalayabilen ajans ve markalar rekabette birkaç adım önde olacak. Digital Exchange’in teknoloji ekibi Metaverse tam kapasite devreye alındığında ürün deneyimine izin vermeyen pazarlama faaliyetlerinin modası geçeceğini ifade eden Digital Exchange CEO’su Emrah Pamuk, “Pazarlama alanı da kendi gözlüğünü çıkar ve bu artırılmış ve sanal gözlüklerle geleceğe bak. Bunu başaran şirketler kâr, farkındalık ve büyümeye odaklanacak. Klasik yöntemlerde kalanlar rakiplerinin gerisinde kalmayı garantilemiş olacaklardır.”

  Pazarlama kolunun ayrılmaz ortağı olan teknoloji dünyası her geçen gün yeni gelişmelere kapılarını açıyor. Son 10 yılda sosyal medya kullanımındaki artışa paralel olarak değeri trilyon doları aşan teknoloji şirketleri, Ar-Ge departmanlarına milyarlarca dolar aktarıyor; En son teknoloji ile elde edilen eserler böylece daha hızlı ve daha aktif bir şekilde piyasaya sunulur. Bunlardan biri de dünyayı etkisi altına alan ve perakendeden modaya, turizmden otomotive birçok iş kolunu yakından etkileyecek olan sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik gözlükleri. , TCL, BMW, Skoda, Honda, Toyota gibi teknoloji devlerinin yanı sıra otomotiv üreticilerini de bünyesine katarak devasa bir pazar oluşturmuştur. Fiyatları 150 dolardan başlayan ve özelliklerine göre 2.000 doların üzerine çıkan sanal ve artırılmış gerçeklik gözlükleri yakın geleceğin iş, eğitim ve sosyal hayatının vazgeçilmez bir aksesuarı haline gelecek. Elbette alışveriş ve pazarlama sektörü de bundan nasibini alacak. Digital Exchange’in uzman teknoloji ekibi, pazarlama alanında şimdiden büyük bir yer edinmiş olan sanal ve artırılmış gerçeklik gözlüklerinin etkisi için markalara değerli uyarılarda bulundu.

Metaverse Çok Yakında Genişleyecek

Sosyal medyayı yöneten firmaların Ar-Ge merkezlerindeki teknolojilerin çok kısa sürede pazarlama alanına girdiğini belirten Digital Exchange teknoloji grubu, “Facebook, YouTube, Instagram, Twitter, WhatsApp, Twitch, LinkedIn, Bugün 4,5 milyar kişinin üye olduğu TikTok, Snapchat. ve diğer tüm uygulamalar dünyanın en büyük alışveriş merkezi konumundadır. Artık herkes bir Influencer ve kendi pazarlamasını yapıyor veya yapmak istiyor. Bu üyelik gücünü elinde bulunduran teknoloji şirketleri dünyaya ne sunarsa sunsun, o teknoloji hızla moda oluyor. Influencer pazarlama 10 yılda çok değerli ilerlemeler kaydetti ve her saniye ilerleme kaydetmeye devam ediyor. Yakın gelecekte Metaverse ile yatacağız. META başta olmak üzere sosyal medya şirketleri bu alanda değerli yatırımlar yaptı.”

Pazarlama Şubesi Değişiklik Yapacak

Metaverse yaygınlaştıkça sanal gerçeklik (VR) ve artırılmış gerçeklik (AR) gözlük kullanımının artacağını kaydeden Digital Exchange teknoloji ekibi, şu bilgileri verdi: “Öncelikle Metaverse’te mağazası olan ve isteyen perakende firmaları. orada satmak, sonra finans. kuruluşlar, ardından eğitim ve eğlence departmanı pazarlama faaliyetlerini yine bu alandan yürütecektir. Bu nedenle günümüzde VR ve AR gözlük üretme yarışına giren teknoloji devlerinin amacı, bu gözlükleri potansiyel müşterilerine satmaktır. Gözlükler arttıkça AR ve VR alanında pazarlama da artacaktır. Metaverse ile pazarlama dalı değişecek.

  • Öğeler canlıymış gibi görünecek
  • Yeni gözlük teknolojilerine ek olarak eldiven teknolojisi ile dokunma hissi oluşturulacak
  • Kozmetik ve giyim bölümü, etkileyiciler için Metaverse defileleri yapacak

Bu gelişmeler, Metaverse’de Influencer pazarlamasının vazgeçilmezi olacak ve hem tecrübeyi artıracak hem de eserlerin satışına değerli bir katkı sağlayacak.”

Turizm Sektörüne Yönelik Bir Uygulama

Sanal ve artırılmış gerçeklik gözlüklerinin Metaverse’den önce değerli bir pazarlama aracı olduğunu belirten Digital Exchange’in teknoloji grubu, turizm alanında büyük bir potansiyel olduğunu kaydetti. Otelcilik ve turizm sektörü

  • oda kalitesi
  • Plaj-plaj özellikleri
  • Yemekler ve içecekler

Dinlenme-eğlence alanlarının tüketiciye o alandaymış hissini vermek amacıyla özellikle imaj pazarlama formülü kullanılarak konusunda uzman Influencer’lar tarafından sunulduğunu hatırlatan Digital Exchange ekibi şu bilgileri paylaştı: “Sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik gözlükleri turizm ve konaklama sektörü için en iyisidir. En değerli pazarlama faaliyetlerinden biridir. Tatil yapmak istediğiniz süiti görmek, yemek alanında keşfetmek, sahili gezmek, dinlenme alanlarına tanık olmak, spor bölümlerini gezmek, çocuklara ayrılmış yerleri gezmek turizm sektörü için oldukça değerlidir. . Bütün kurumlar tesislerinin özelliklerini anlatmak ve göstermek isterler. Bu doğrultuda sanal ve artırılmış gerçeklik gözlükleri ile başta Influencer canlı yayınları olmak üzere son teknoloji kullanılarak pazarlama faaliyetlerinin oluşturulması departmana büyük katkılar sağlamaktadır. Yakın zamanda imaj pazarlamasından değerli bir payın sanal ve artırılmış gerçeklik gözlüklü pazarlamaya kayacağını söyleyebiliriz.”

Oyundan Araba Kesimine Geniş Alan

Sanal ve artırılmış gerçeklik gözlüklerini yoğun olarak kullanan kitlenin 16-40 yaş grubu olduğunu belirten Digital Exchange teknoloji grubu, “Kampanya düzenlenirken hedef kitle seçimi iyi yapılmalı ve buna uygun çalışmalar belirlenmeli. Sanal gerçeklik gözlüğü ile her işin tanıtımını yapmak mümkün değil. Bu yaş grubu tercih ediyor

  • Oyunlar ve oyun aksesuarları
  • Elektronik
  • Eğlence kategorisi
  • Giyim – hazır giyim
  • Kozmetik
  • Ayakkabı
  • Otomobil – motosiklet
  • Scooter gibi pazarlama çalışmalarının sanal ve artırılmış gerçeklik gözlükleri ile yoluna gidilmesi kampanyanın daha başarılı sonuçlanmasında büyük etki yaratacaktır” dedi.

YouTube’un Özel İçerik İçin Büyük Fırsatı Var

Digital Exchange CEO’su Emrah Pamuk, sanal ve artırılmış gerçeklik gözlüğü ile izlenmeye uygun YouTube içerikleri konusunda markalara değerli tavsiyelerde bulundu. Pamuk, YouTube’da bu kategoride birçok pazarlama görseli olduğunu, aldığı tıklama ve yorumların markaların prestij yönetimine önemli katkılar sağladığını belirtti. Burada markalar adına önemli bir alan var. YouTube’a bu gözlük sahiplerinin izleyebileceği içerik ve ürün tanıtımları koymak markaların bilinirliğini artırmakta, ilgili hedef kitlenin ilgisini çekmekte ve satışa önemli katkı sağlamaktadır.

Pazarlama Teknolojiyle Değişecek

Teknolojik gelişmelerin çok hızlı ilerlediğini ve bu ilerlemenin yapay zekanın desteğiyle daha da artacağını kaydeden Emrah Pamuk, “Çok yakın gelecekte sadece hedef kitlesi yapay zeka tarafından belirlenen pazarlama faaliyetleri planlanıyor. yapılmış, metinler yazılmış ve video klipler hazırlanacaktır. Markalar teknolojiyi kullanmayı sevdikleri için bu formülle hazırlanan pazarlama faaliyetlerine olan talebi artıracaktır. Akıllı konutların, giyilebilir teknolojinin, Metaverse’in ve nesnelerin internetinin yükselişiyle 2030’larda artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik gözlükleri olmadan kıyafet, kozmetik, akıllı araba, motosiklet, scooter satın almak mümkün olmayacak. Oyun karakterleriyle zenginleştirilmiş sanal gözlük sayesinde bireyler kendilerini ortada bulacak. Netflix başta olmak üzere dijital TV kanallarında bu gözlüklerle izlenecek dizi ve film içerikleri oluşturulacak. Bu gözlükler oyun branşının pazarlama faaliyetlerinde çok sık kullanılacaktır. Artırılmış ve sanal gerçeklik gözlükleri pazarlama faaliyetlerinde görselliğin ön planda olduğu tüm alanlarda ve tüm çalışmalarda aktif olacak. Bu büyük firmalar tarafından her bütçeye uygun gözlük üretimi ve satışı ile desteklenecektir. Pazarlama alanı da kendi gözlüklerini çıkaracak ve geleceğe bu artırılmış ve sanal gözlüklerle bakacak. Bunu başaran şirketler kâr, farkındalık ve büyümeye odaklanacak. Klasik sistemlerde kalanların rakiplerinin gerisinde kalmaları garanti olacaktır.”

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

altindag-ajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort